بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل
فهرست مطالب
عنوان................................................................................................................................صفحه
چکیده مطالب .....................................................................................................................6
مقدمه : بیان وضعیت موجود ...........................................................................................8
تعریف مفاهیم واصطلاحات................................................................................................8
یافته های علمی .................................................................................................................10
پیشینه تحقیق .....................................................................................................................18
شواهد 1..............................................................................................................................20
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل ............................................................................24
انتخاب راه حل موقتی و نظارت بر اجرای آن...............................................................33
شواهد 2...............................................................................................................................34
ارزشیابی ونتیجه گیری و پیشنهاد.....................................................................................36
منابع ....................................................................................................................................37
چکیده
هر نوع رفتاری که از ارزشهای پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و دارای تکرار شدت و مداومت است و در زمانها و مکانهای متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)
هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم
کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:
از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.
محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.
فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.
برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.
مقدمه :
بیان وضعیت
با شروع مدارس متوجه شدم دانش آموزان سال دوم راهنمایی با توجه به این که تعداد آنها زیاد نیست نظم کلاس را به هم می ریزند-سر وصدا می کنند- با هم صحبت می کنند-در یک جای ثابت نمی شینند ومدام جابه جا می شوند و با توجه به تذکرات پی در پی مدتی نظم کلاس برقرار می شود اما دوباره به همان وضع سابق بر می گردد وبعد از گفت و گو با معلمان دیگر ومدیر مدرسه و مشاهده ی آن ها در وضعیت های مختلف مانند زنگ تفریح وپرسش از دانش آموزان پایه های دیگر و همچنین در طی گفت و گو با اولیای بعضی از دانش آموزان متوجه شدم وضع این کلاس در بیش تر درس ها و موقعیت های دیگر به همین گونه است پس تصمیم گرفتم راهکار مناسبی را برای این مشکل پیدا کنم.
فهرست مطالب
چکیده....................................................................................................................... 1
مقدمه......................................................................................................................... 2
بیان مسأله................................................................................................................. ..5
توصیف وضع موجود ( شواهد 1 )................................................................................ 8
اهداف تحقیق........................................................................................................... 10
گردآوری داده ها و اطلاعات برای ارایه راه حل ها.................................................. 11
پیشینه و یافته های دیگران........................................................................................ 15
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات ................................................................ 22
راه حل های پیشنهادی ............................................................................................ 23
انتخاب راه حل ها ................................................................................................... 29
اعتباربخشی به راه حل ها ......................................................................................... 31
پیشنهادها و راهکارها................................................................................................ 38
فهرست منابع 41
عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که ، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانشآموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی دانشآموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن می باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی باشد ، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می رسد ، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات ، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست ، که بسیار حیاتی نیز می باشد ! از آن جمله می توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهای پنج گانه در هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر این ، آشنا نمودن کودکان با اصول و مبانی دین اسلام، به ویژه قرآن کریم ، آن هم در پایه اول دبستان ، همواره نیازمند تکرار است. زیرا عامل « تکرار » در فرایند تدریس ، امری اجتناب ناپذیر می باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانشآموزان پایه اول دبستان ……… به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانشآموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت. بیان مسأله (Problem ) عبارت از توضیح ابعاد گوناگون مسأله ای است که محقق با آن مواجه گردیده
توصیف وضع موجود ،
اینجانب ……….. با میزان تحصیلات ………. در رشته ………… و ….. سال سابقه ی خدمت ، در سال تحصیلی ……… با سمت آموزگار ، در پایه اول دبستان دخترانه ….. ، مشغول به انجام وظیفه بودم. این آموزشگاه در شهرستان ……….. واقع گردیده است. نکته ی دیگر، در خصوص وضعیت خانواده های دانشآموزان دبستان یاد شده می باشد که از نظر اقتصادی و فرهنگی و هم چنین میزان سواد ، در وضعیت خوبی قرار نداشتند. بر این اساس ، دانشآموزان کلاس اینجانب نیز با فراوانی 28 نفر، از این قاعده مستثنی نبوده و دارای وضعیت خانوادگی مشابه با دیگر دانشآموزان این آموزشگاه بودند. بدون شک ، پایه اول دبستان ، در شکل گیری شخصیت انسان ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال چنانچه در این پایه ، روش های مورد استفاده در تعلیم و تربیت دانشآموزان ، برگرفته از آیات قرآنی و روایات اسلامی باشد ، اثر بخشی آن در نوع گفتار و رفتارآنان ، همواره پایدار و ماندگار است. گواه این ادعا نیز، فرمایش نورانی امیر مؤمنان ، علی(ع) است که می فرماید: یادگیری علم و دانش در کودکی ، همانند حکاکی بر روی سنگ است.(حیدری ابهری ، 1387 : 40) اینجانب ، در اوایل سال تحصیلی یاد شده ، با مشاهده ی رفتار دانشآموزان کلاس خود در ساعات قرآن و پرداختن به گفتگوی صمیمی و دوستانه با آنان در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به درس قرآن و هم چنین مشورت و تبادل نظر با مربی پیش دبستانی دانشآموزان و حتی گفتگو با برخی از اولیای آنان ، متوجه شدم که به جز تعداد اندکی از دانشآموزان کلاس ، بیش تر آنان نسبت به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند! بر این اساس ، همواره این موضوع ذهن مرا به خود مشغول ساخته بود که چرا اغلب دانشآموزان کلاس ، در هنگام پخش نوار و یا لوح فشرده ی قرآنی ، با دقت به آن گوش نمی کنند؟چرا بیشتر آنان ، نسبت به درک معانی و حفظ سوره های کوتاه قرآن ، بی تفاوتند؟ و چرا اکثرآنان ، در پرداختن به دیگر فعالیت های قرآنی ، علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند؟ و به طور کلی ، چرا فراوانی دانشآموزان علاقه مند به هر یک از فعالیتهای قرآنی در کلاس اینجانب ، از مجموع انگشتان دست ، تجاوز نمی کند؟! در واقع مسأله و سؤال اساسی این بود که ، چگونه می توانم سطح علاقه مندی دانشآموزان خود را در پایه اول دبستان معاد علی آبادکتول ، به درس قرآن ارتقا بخشم؟ به عبارت روشن تر، با استفاده از چه روش هایی می توانم میزان علاقه مندی آنان را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ بنابراین ، در تحقیق حاضر که از نوع پژوهش در عمل( Action Research) بوده است. اقدام پژوه در پی آن بود تا با استفاده از روش های معتبر علمی به جمع آوری داده ها و اطلاعات (Data and Information) لازم با هدف دست یابی به راه حل های مورد نیاز برای حل مسأله پرداخته ، تا پس از انتخاب و اعتبار بخشی مناسب ، به اجرای آن ها بپردازد. لازم به ذکر است که در این تحقیق ، پژوهشگر علاوه بر استفاده از رهنمودهای ارزشمند صاحب نظران و اساتید فن و هم چنین مشارکت و نقادی همکاران گرامی ، از نقطه نظرات دانشآموزان کلاس و حتی اولیای آنان نیز بهره مند گردیده است.
پیشگفتار 3
بخش تاریخچه ومعرفی
تاریخچه BLUETOOTH 5
نام BLUETOOTH 6
علت BLUETOOTH 6
فن آوری های رقیب 8
-ساختار سیستم رادیویی BLUETOOTH : 9
فصل اول:بررسی ساختار پروتکلی BLUETOOTH
1-1 ساختار پروتکلی BLUETOOTH 13
1-1-1- پروتکلهای انتقال 15
1-1-2- پروتکلهای میانی 18
1-1-3- برنامه های کاربردی 21
فصل دوم: توصیف کلی شکل بسته ها و نحوه کنترل خطا
مشخصه های باند پایه 24
توصیف کلی 24
توصیف کلی بخش RF 26
کانال فیزیکی 28
ارتباطات فیزیکی 28
بسته ها 29
کد دسترسی 30
انواع کدهای دسترسی 31
کلمه همزمانی 32
دنباله 33
انواع بسته ها 36
تشکیلات محموله 46
دامنه صوتی 46
دامنه داده ها 46
تصحیح خطا 52
جداسازی در نحوه ارسال مجدد 56
بسته هایBROADCAST 58
آزمایش خطا 59
فصل3:بررسی وتحلیل بلوک های مختلف فرستنده وگیرنده BLUETOOTH
ـ معماری گیرنده 64
ـ معماری فرستنده 69
ـ معماری تولیدکننده کلاک CLOCK GENERATOR 71
ـ نوسان ساز کنترل شده با ولتاژVCO 73
ـ ترکیب کننده فرکانسی SYNTHESIZER 77
فصل 4:مدلهای کاربردیBLUETOOTH
4-1- کامپیوتر بی سیم 87
4-2-ULTIMATE HEADSET 87
4-3- تلفن سه کاره 87
4-4- انتقال داده و فایل 88
4-5- پل اینترنت 88
فصل5:نتیجه گیری وپیشنهادات
5-1-نتیجه گیری 90
5-2-پیشنهادات 92
ضمائم 93
واژگان اختصاری 99
واژه نامه فارسی به ا نگلیسی 102
منابع ومراجع 106
پیشگفتار
در دهه های گذشته ، پیشرفت فناوری میکروالکترونیک و VLSI باعث گسترش استفاده همگانی از تجهیزات مخابراتی و محاسباتی در کاربردهای تجاری شده است. موفقیت محصولاتی از جمله کامپیوترهای شخصی و کیفی ، تلفن های بی سیم و سلولی ( سیار ) ، و تجهیزات جانبی آنها همواره کار دست و پاگیری بوده است که عمدتا با اتکا به کابلهای رابط خاص انجام می شده است.
اخیرا یک واسط رادیویی ( بی سیم ) همگانی برای ایجاد ارتباط بی سیم برد کوتاه طراحی شده است . این فناوری که Bluetooth نامیده شده است ، نیاز به استفاده از سیم و کابل و ارتباط دهنده های لازم برای برقراری ارتباط بین تلفن های بی سیم یا سلولی ، مودم ها ، کامپیوترها ، چاپگرها و ... فناوری ما را قادر به طراحی سیستمهای رادیویی کم توان ، کوچک و ارزان می کند و با توجه به این مزایا ، این سیستم ها را می توان به راحتی در تجهیزات قابل حمل موجود کار گذاشت . بدین ترتیب سیستم های رادایویی تعبیه شده باعث ایجاد ارتباطی همگانی و فراگیر می شود که این فناوری امکان تحقق ارتباط فوق را بدون هیچ گونه دخالت آشکار کاربر فراهم می کند.
مشخصه کلیدی آن پایداری ، پیچیدگی کم ، توان کم و هزینه کم است. با این که این تکنولوژی برای کار در محیط نویزی فرکانسی طراحی شده است. و از تاییدهای سریع و مدل پرش فرکانسی بهره می برد تا ارتباط را پایداری بخشد . عناصر بلوتوس در باند بی جواز 2.4GHz کار می کند و با کمک پرش فرکانسی پس از مبادله بسته ها از تداخل جلوگیری می کند. در قیاس با باقی سیستم های مشابه در چنین فرکانسی ، بلوتوس سریعتر پرش می کند و از بسته های کوچکتر بهره می برد .
طرح توجیهی و آموزشی تولید و پرورش بوقلمون
چکیده طرح
جهت تولید و پرورش بوقلمون سرمایه مورد نیاز را میتوان به دو بخش ثابت و جاری تقسیم نمود که با توجه به نرخ تورم، در زمان اجرای پروژه میزان سرمایهگذاری نیز میتواند تغییرکند.
به طور مثال نرخ ساخت و سازها، هزینههای مربوط به آب، برق و سوخت، دستمزدهای کارگری، هزینه خوراک و … باید به نرخ روز و در زمان اجرای پروژه محاسبه گردد.
در جداول زیر سعی گردیده تا خلاصه ای از هزینه های مورد نیاز جهت اجرای طرح پرورش بوقلمون گوشتی در مقیاس ۵۰۰۰ قطعه در هر دوره و یا بعبارتی ۱۰۰۰۰ قطعه در سال، در اختیار شما قرار داده شود، اما همانطور که در بالا اشاره گردید هزینه های مطروحه می توانند بسته به موقعیت منطقه، نوع سیستم پرورشی و خصوصاٌ زمان اجرا، بسیار متفاوت از اعداد داده شده باشند.
گزارش کارآموزی کنترل کیفیت و تولید محصولات داروئی – بهداشتی
تاریخچه ۶
شرکت تولیددارو ۶
گسترش فعالیت ۶
توسعه آزمایشگاه ۷
کنترل و آنالیز ۷
تحقیقات پایه ۷
محصولات شرکت ۸
محصولات دارویی ۸
محصولات بهداشتی ۱۱
آشنایی با دارو ۱۲
تعریف دارو ۱۲
تاریخ مربوطه به محصولات دارویی ۱۲
تاریخ ساخت ۱۳
انقضای تاریخ مصرف ۱۳
مدت پایداری ۱۳
کنترل مواد اولیه و اجازه استفاده در تولید ۱۴
مراحل تولید ۱۹
بخش تهیه پودر گرانول غیر استیل ۲۰
گرانول سازی ۲۱
مراحل ساخت گرانول ۲۲
کنترل پودرها و گرانول خوراکی ۲۳
نام ماشین های گرانول سازی ۲۴
بخش گرانول شامل ۲ قسمت است ۲۴
تهیه گرانولاسیون ۲۴
اصول اساسی تولید قرص ۲۵
ویژگیهای قرص ۲۶
شیوه های تولید قرص ۲۷
تعاریف ۲۸
ماشین ضربهای ۲۸
ماشین دوار ۲۹
هدایت کننده پایین رو (C ) 30
مواد کمکی در قرصها عبارتند از ۳۱
نقش مواد کمکی در فرمولاسیون قرص ۳۲
پرکنندهها ۳۳
فهرست پرکننده ها ۳۳
چسبانندهها ۳۴
تعریف ۳۴
انواع چسباننده ۳۵
باز کننده ها ۳۵
پودرها ۳۵
رنگها ۳۶
خوشبو کنندهها و چاشنیها ۳۷
انواع قرصها ۳۸
بررسی بعضی اشکالات تولید قرص ۳۸
دراژهسازی ۳۹
روکشقندی ۴۰
ب) روکش سلولزی ۴۰
دلیل استفاده از روکش در قرصها ۴۱
بسته بندی جامدات ۴۱
دلایل تغییر رنگ ۴۲
بخش روکش دادن Coating 44
گزارش بخش جامدات تولید دارو ۴۶
بخش گرانولسازی ۴۷
بررسی ساخت گرانول سه مرحله احتیاج میباشد ۴۷
قرص سازی ۵۰
محلولها ۵۴
تهیه محلولها ۵۴
محلول آبی ۵۴
روش تهیه ماده تزریقی ۵۵
سوسپانسیون ۵۵
محلول غیر آبی ۵۷
گزارش کار بخش مایعات ۵۷
قسمت شربتسازی ۵۸
مایعات ۵۹
نکات مهم در قسمت پرکنی شربت ۵۹
سوسپانسیونها ۵۹
شستشوی شیشه ۶۰
مراحل پرکنی شربت ۶۱
بسته بندی شربت و سوسپانسیون ۶۱
قسمت قطره ۶۲
تهیه مایعات استریل و آسپتیک ۶۳
آزمایشات این محلولها عبارتند از ۶۳
بخش تهیه محلولهای تزریقی ۶۴
نیمه جامدات ۶۶
پماد ۶۶
تهیه پماد ویکس ۶۷
شیاف ۶۸
وسایل مورد استفاده این بخش ۶۸
دستگاه ها قابگیری شیاف ۶۹
بسته بندی شیافت ۷۰
آنتی بیوتیک: ۷۰
آنتی بیوکتها با منشا قارچی ۷۰
کپسول ۷۲
سوسپانسیون ۷۳
تفاوت آموکسی سیلین با آمپی سیلین ۷۴
فرق پودر کپسول و سوسپانسیون ۷۴
اطاق توزین کپسول ۷۵
بخش کپسول پرکنی ۷۶
بسته بندی کپسول ها ۷۷
بسته بندی شربتها سوسپانسیون ۷۸
لابراتور ۷۹
آزمایشهای فیزیکی ۸۰
زمان باز شدنDisintegration Time 81
زمان حلالیت ۸۲
دستگاه حلالیت زنبیلی ۸۲
مدل بیچهای ۸۳
اندازه گیری سختی قرص ۸۳
قابلیت خرد شدن یا فرسایش ۸۳
بازرسی ماکروسکوپی قرصها ۸۴
اندازهگیری وزن ۸۴
کنترل خواص شیمیایی ۸۴
کنترل میکروبی ۸۵
کنترل بهداشتی ۸۶
شامپو ۸۶
تعیین PH 86
ویسکوزیته ۸۶
اندازه گیری میزان اکتیو شامپو یا ماده موثر ۸۷
اندازه باقیمانده خشک Residive 87
تست پایداری ۸۸
خمیر دندان ۸۸
منابع ۹۱
۱-داروسازی صنعتی تالیف: دکتر محمود رفیع زاده
۲-قرص سازی تالیف: دکتر رفیع تهرانی
فرمولاسیون و تکنولوژی تولید فراوردههای آرایشی-بهداشتی تالیف: مهندس سیداسدالله عمرانی
در سال ۱۳۳۴ کارخانه تولید دارو در زمینی به مساحت حدود ۷۸ هزار مترمربع زیربنا، با سرمایهای معادل ۲۰ میلیون ریال در جنوب فرودگاه مهرآباد ساخته شد. پساز نصب ماشینآلات مورد نیاز و صدور پروانهای تأسیس و بهرهبرداری، قرار گرفت و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۷ رسما افتتاح شد. فعالیت کارخانه ابتدا با ۵۰ کارگر، کارمند و تکنسین و دکتر داروساز به تهیه۲۵ قلم محصولات به صورت آمپول پنیسیلین، قطره و سوسپانسیون و چند قلم دیگر از فرآورده های بهداشتی اشتغال داشتند، آغاز شد.
دو سال پس از بهرهبرداری از کارخانه با توجه به تولید مقدار بیشتری از محصولات دارویی و به منظور جلوگیری از آلودگی آنها در جریان واحد ایجاد تخصص و رعایت استانداردهای بینالمللی در امر داروسازی به واحد آرایشی و بهداشتی این شرکت از واحد دارویی آن جدا شدو در همین هنگام با انعقاد قراردادهایی با شرکتهای بینالمللی مانند اینگرااینگهم آلمان که از تشکیلات تحقیقاتی وسیعی برخوردار و همچنین از بنیانگذاران صنعت نوین داروسازی در اروپا به شمار میآید، تولید دارو و فعالیت وسیع خود را آغاز کرد. به این ترتیب شرکت با تهیه فرآوردهای جدید قلبی، عروقی، آنتیاسپاسمودیک چهار هاضمهای به صورت دراژه، آمپول، شیاف و عرضه آنها به جامعه پزشکی و استفاده بیماران از انها توانست به موفقیتهای شایان دست یابد.
همزمان با گسترش فعالیت ها یکی از هدفهای مهم شرکت که توسعه آزمایشگاه کنترل آن بود برآورده شد و این ازمایشگاه به دستگاههای مدرن و افراد کارآموزده مجهز شد. در حال حاضر ساختمان مجهز و مدرن کنترل تولید دارو در حدود ۱۳۰۰ وسعت دارد تعداد زیادی از متخصصان که شمار آنان به پیش از یکصد نفر میرسد درآن مشغول کارند و در حال حاضر آزمایشگاه تولید دارو که یکی از مجهزترین آزمایشگاههای کشور به شمار میرود دارای سه بخش عمده به شرح زیر است.
بخش کنترل و آنالیز و مواد اولیه و محصولات آماده طبق استانداردهای بینالمللی و فارمه کپه های B. P وUSP تحقیقات کاربردی. بخش تحقیقات کاربردی و فرمولاسیون دارویی و آرایشی بهداشتی برای امکان استفاده از مواد اولیه در اشکال دارویی، آرایشی و بهداشتی.
بخش تحقیقات پایه که متخصصان آن روی امکان سنتز مواد اولیه دارویی مطالعه و تحقیق میکنند. بخش تحقیقات پایه آزمایشگاه در سال ۱۳۶۲ تأسیس وشروع به کارکرده است. هدف از تاسیسآن سنتزمواد اولیه داروییمورد نیاز شرکت و فروش مازاد آن به دیگر کارخانههای داروسازی بوده است. در سال ۲۳۶۹ نیز یک پایلوت با خط بری و سنتز مواد اولیه خریداری و نصب شد که این پایلوت در آینده نزدیک پس از بهره برداری به بازدهی خواهی رسید.
شرکت تولید داروکه وابسته به سرمایهگذاری البرز است تحت پوشش بنیاد ۱۵ خرداد تا کنون با حدود ۱۲۰۰ نفر از کارکنان، متخصصان ماهر و نیمه ماهر خود در محلی با ۴۵ هزار مترمربع زیربنا، حدود ۸۵ قلم ژنریک را با استانداردهای بینالمللی تهیه و به بازار مصرف عرضه میکنند. در بخش آرایشی و بهداشتی تولید دارو در حال حاضر حدود ۵۰ قلم کالا مانند شامپوهای معمولی و تخصصی، خمیردندانهای مختلف، تقویتکننده مو، آنتیسپتیکها، رنگهای مو وکرمهای مختلف تخصصی دربخش دیگرآن داروهای دامی و مکمل های غذایی دامی تهیه میشود. هدف کارکنان متخصصین تولید دارو، عرضه محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب در عرصه بینالمللی و داخل کشور است.