پیچک فایل

سیما فایل دانلود مقاله گزارش کارآموزی پروژه نمونه سوال

پیچک فایل

سیما فایل دانلود مقاله گزارش کارآموزی پروژه نمونه سوال

پرسشنامه کامل عملکرد شغلی هرسی و گلداسمیت

پرسشنامه کامل عملکرد شغلی هرسی و گلداسمیت

پرسشنامه کامل عملکرد شغلی هرسی و گلداسمیت

·         این پرسشنامه یک پرسشنامه استاندارد می باشد که در تحقیقات مختلف داخلی و خارجی استفاده شده است. پرسشنامه پیش رو در سال 1981 توسط هرسی و گلداسمیت طراحی و اعتباریابی شده است. تعداد سوالات این پرسشنامه 16 سوال می باشند که ابعاد زیر را مورد سننجش قرار می دهند:
توانایی: 3-1
وضوح نقش: 5-4
حمایت: 7-6
انگیزه: 10-8
بازخور: 12-11
اعتبار: 14-13
محیط: 16-15 



تحقیق تاثیر آموزش درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات (IT)

تحقیق تاثیر آموزش درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات (IT)

تحقیق تاثیر آموزش درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات (IT)

فهرست مطالب
چکیده 
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
گردآوری اطلاعات (شواهد1)
گردآوری اطلاعات (شواهد1)، مرحله اول 
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول
اجرای راه حل، مرحله اول
گرد آوری اطلاعات (شواهد2)، مرحله اول
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول
گردآوری اطلاعات (شواهد1)، مرحله دوم
پیشینه تحقیقات
اجرای راه حل ، مرحله دوم
گرد آوری اطلاعات (شواهد2)، مرحله دوم
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله دوم
گردآوری اطلاعات (شواهد1)، مرحله سوم
اجرای راه حل، مرحله سوم
گردآوری اطلاعات (شواهد2) و تجزیه و تحلیل، مرحله سوم
ارزیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
نتایج حاصل از اقدام
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع مورد استفاده

چکیده
بهره مندی انسان از هوش و استعدادهای خدادادی، از دیرباز او را بر آن داشته است که با مشاهده جلوه های شگفت انگیز طبیعت، عزمی جزم و انگیزه ای قدرتمند در جهت آگاهی یافتن از دانش و فناوری های روز داشته باشد و در راستای تحقق هر چه بیش تر اهداف علمی – آموزشی گام بردارد. امروزه اندوختن معلومات در امر یاددهی – یادگیری به تنهایی کافی نیست و نوعی غفلت و بازماندن از کاروان همیشه شتابان علم است. بنابراین استفاده از ابزارها و فناوری های جدید در برنامه ریزی آموزشی امری بس ضروری می باشد. چنان که، برنامه ریزان و معلمان در تلاشند تا از این ابزارها برای غنا بخشیدن به روش های یاددهی – یادگیری بهره جویند و بستری پویا را برای دانش آموزان فراهم آورند.
درس شیمی از دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد. در واقع بسیاری از مفاهیم را که نشان دادن آن ها حتی در آزمایشگاه دشوار یا غیرممکن است، مانند: حرکت مولکول های گاز، حرکت ذرات باردار درون یک محلول، ساختار مولکولی ترکیبات، .... را می توان با شبیه سازی رایانه ای به آسانی قابل ارائه کرد. بنابراین بهره گیری از رایانه در کلاس درس موجب افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود. یکی از بارزترین تأثیرات بهره گیری از رایانه، تعامل فراگیران با یکدیگر و با معلم است. 
البته هنوز در میان صاحبنظران، در زمینه سودمندی بهره گیری از رایانه در آموزش و یادگیری اختلاف نظرهایی وجود دارد، زیرا برخی از آنان رویکرد به این مقوله را تنها موجی گذرا می دانند و در مورد تأثیر عمیق و واقعی آن تردید دارند و برخی دیگر رؤیای مدرسه هوشمند، مدرسه بدون دیوار، مدرسه مجازی و .... در سر می پرورانند.
در این طرح اقدام پژوهی سعی بر این بوده است که در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم. بنابراین در پی روشی برای تلفیق فناوری های نو در امر تدریس بودم. به دلیل حساسیت های خاص کتاب شیمی2، و وجود مطالب حجیم و سنگین در این کتاب، تصمیم گرفتم که امسال  این روش را در کلاس دوم ریاضی انجام دهم. لازم به ذکر است این روش البته با کمی تفاوت سال قبل در کلاس اول انجام شد که نتیجه خوبی داشت. 
در انجام این طرح مشکلات بسیاری سر راهم بود که با ترفندهای مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبی را در کلاس به وجود آوردم. مشکل عمده ای که داشتم این بود که روش های تدریس سنتی بخصوص در درس شیمی بیشتر از هر روش دیگری مورد قبول همگان بود، درنتیجه می بایست روش سنتی را با فناوری های نو و از جمله IT و ICT ادغام می کردم. با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن که متوجه شوند آهسته آهسته درگیر فناوری های نو از جمله IT کردم. 
نتیجه کاملاً رضایتبخش بود. علاقمندی دانش آموزان به قدری زیاد بود که مجبور بودم بیشتر وقت و زمان خود را صرف مطالعه برای بهره وری مفیدتر از رایانه و اینترنت کنم. ضمناً زمان بیشتری را صرف بررسی تکالیف دانش آموزانم نمایم. به این ترتیب توانستم با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم و دانش آموزانی فعال، محقق، پویا و آشنا به فناوری نو تربیت کنم. نظر آن ها را نسبت به درس شیمی مثبت کنم و اطلاعات علمی آن ها را به روز کرده و افزایش دهم. 

مقدمه

عصر کنونی را به دلیل افزایش اطلاعات علمی و فناوری های نوین که همه ارکان اجتماعی و زندگی روزمره را دگرگون کرده است، عصر اطلاعات و ارتباطات نامیده اند. انقلاب اطلاعاتی، پیشرفت روزافزون علم و موضوع جهانی شدن، عواملی هستند که ضرورت پرداختن به موضوع مهم «نوآوری برای ایجاد تحول در آموزش» را دوچندان می کنند. معلم به سبب سروکار داشتن با امر آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم باید به طور مستمر، همگام و هماهنگ با تحولات کشور، روش ها و راهبردهای آموزشی و تربیتی خود را تغییر دهد.
با این که به طور کلی پایه و اساس تحولات تعلیم و تربیت در جهان، از علم و فناوری نشأت می گیرد، ولی در عمل ثابت شده است که اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش، ریشه در تجربیات و تلاش علمی و عملی معلمان هوشمند و آینده نگر داشته اند. امروزه معلمان توانسته اند با به کارگیری علم و فناوری های جدید اطلاعاتی، روش هایی نو خلق کنند و کلاس درس را از محدوده چهاردیواری خارج کنند و با سایر مراکز علمی و آموزشی جهان مرتبط سازند. یکی از این دگرگونی های شگفت آور در کلاس درس این است که، امروزه کلاس های درس در فضایی قرار گرفته اند که هر آن می توانند با هر نقطه ای از جهان ارتباط برقرار کنند. از این رو، دیگر نمی توان از روش های معمول آموزش انتظار معجزه داشت و به آن ها پای بند بود. با توجه به تحولات عظیمی که هر لحظه در کشور رخ می دهند، آموزش و پرورش، به ویژه معلمان، باید هماهنگ و همسو با تحولات کشور گام بردارند و در این میان، روش ها و رویکردها و نگرش های آموزشی خود را متناسب با تحولات کشور و پیشرفت های جهانی تعلیم و تربیت نوسازی کنند. در حقیقت معلمان به جای تقلید و تبعیت از برنامه ها و الگوهای آموزشی بیگانگان، باید تلاش کنند جهش خلاقانه ای در نهاد آموزش و پرورش به وجود آورند.
در سال های اخیر، برخی از کشورهای مسلمان در حال توسعه، با استفاده از نوآوری های آموزشی نظیر تلفیق رشته های درسی بهره گیری از علم و فناوری، توسعه پژوهش در آموزش، ایجاد مدارس هوشمند و مجازی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدرسه ها و ...... توانسته اند، بسیاری از موانع را بردارند و از آموزش و پرورشی پیشرفته برخوردار شوند. نتیجه تجربیات این کشورها نشان می دهد که در امر آموزش، تغییر نگرش معلمان، بسیار مؤثرتر از توسعه ابزارهای جدید آموزشی است. به دیگر سخن، تحول در آموزش و پرورش باید از معلم و کلاس درس شروع شود.
هرگز دور از انتظار نیست که فناوری اطلاعات و ارتباطات، تنها پس از دو دهه بعد از ظهور، به این اندازه بر مبادله اطلاعات، آن هم به صورت online در عرصه ها و ابعاد گوناگون زندگی بشری تأثیر بگذارد و هر روز، بیش تر و سریع تر از دیروز بر محدودیت های زمانی و مکانی غلبه کند، مرزهای جغرافیایی را در هم نوردد و جهان را در چنگال کاربران خود قرار دهد. در عین حال بتواند پا به میدان تعلیم و تربیت بگذارد و از جمله، آموزش شیمی را به گونه ای باور نکردنی متأثر سازد.
حجم بالای اطلاعات علمی – آموزشی ارائه شده و قابل دسترس در هزارها پایگاه اینترنتی، بهره گیری از عکس و تصویر، نقاشی متحرک، فیلم و فایل های صوتی و دیگر رسانه ها آن هم در فضایی تعاملی، در کنار ارائه مقاله های علمی –  پژوهشی فراوانی که در نشریات معتبر در زمینه استفاده بهینه از این امکانات منتشر شده است، همچنین برگزاری همایش های ملی، منطقه ای و بین المللی حقیقی یا مجازی در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی، گویای آغاز پدیده ای نو در آموزش این شاخه مهم علم تجربی است. رویدادی که پژوهشگران این عرصه از آن با عنوان «جهانی شدن آموزش شیمی» یاد می کنند.



پروژه کامل محاسبات بار برودتی و حرارتی ساختمان

پروژه کامل محاسبات بار برودتی و حرارتی ساختمان

پروژه کامل محاسبات بار برودتی و حرارتی ساختمان

بخشی از متن پروژه :
بمنظور تثبیت دمای دلخواه و مناسب در داخل ساختمان باید ابتدا از میزان تلفات حوادثی محل اطلاع حاصل نموده تا بتواند بر مبنای آن ، ظرفیت وسایل حرارتی مورد نیاز را بر آورد کرد لذا محاسبات دقیق و صحیح تلفات وارنی ساختمان در کیفیت عملیاتی بیشتر وابستة‌مرکزی نقش اساسی و تعین کننده ای خواهد داشت در فصل زمستان حرارت داخل ساختمان از راه های مختلفی تلف می شوند که عبارتند از: ...

فهرست مطالب:
شرح ساختمان
فصل اول
محاسبات بار گرمایش و تاسیسات حرارت مرکزی
تعیین ضرایب انتقال حرارت جدارها
شرایط طرح
دمای طرح خارج
دمای طرح داخل
تعیین دمای فضای گرم شده ( توالت و راه پله )
حرارت مرکزی
محاسبات تلفات حرارتی ساختمان
روش حجمی
محاسبه بار حرارتی هوای نفوذی
ضرایب اضافی
طبقات شمالی
طبقات واحد جنوبی
محاسبه میزان آب گرم مصرفی ساختمان و با حارتی آن
فرمول های محاسباتی
محاسبه بار حرارتی آبگرم مصرفی
در این ساختمان وسایل بهداشتی زیر نصب شده است
محاسبه بار کل ساختمان
محاسبه و انتخاب اجزاء سیستم حرارت مرکزی
ضوابط و مقررات لوله کشی
تعیین قطر لوله های برابر واحدهای شمالی
تعیین قطر لوله ها برای واحد های جنوبی
فصل دوم
محاسبات بار سرمایش
محاسبه ساعت و روز پیکبار
محاسبه سایه بر روی پنجره ها
محاسبه وزن واحد کف برای تعیین ضرایب ذخیره
اختلاف دمای تعادل
روی اختلاف دمای وعادل متفرجه از این جداول صورت گیرد
تصحیح مقدماتی اختلاف دمای معادل
بار سرمایی هوای لازم برای تهویه


بررسی تأثیر پاداش بر انگیزش کارکنان

بررسی تأثیر پاداش بر انگیزش کارکنان

بررسی تأثیر پاداش بر انگیزش کارکنان

·         توضیحات:
پایان نامه بررسی تأثیر پاداش بر انگیزش کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ...
، در قالب فایل word و در حجم 85 صفحه، به انضمام پرسشنامه های مربوطه شامل پرسشنامه سیستم پاداش در سازمان کارافرینانه، و پرسشنامه انگیزش شغلی.

بخشی از متن:

بالا بردن سطح عملکرد کارکنان یکی از اهداف زیربنایی هر سازمان در جهت تحقق استراتژیها و راهبردهای آن است. در افزایش سطح عملکرد پرسنل. عواملی همچون انگیزش (شخصی بخواهد که  کار را انجام دهد). توانایی ( بتواند کار را انجام دهد) و محیط (مواد و وسائل انجام کار را در اختیار داشته باشد). دخیل هستند و فقدان هر یک از این عوامل به عملکرد ایشان لطمه خواهد زد (مورهد و گریفین 2001) بنابراین انگیزش یکی از پایه های اصلی رفتار است که عملکرد افراد بدون آن شکل نمی گیرد.
سازمانها بر این باورند که نیروی انسانی به عنوان منبع اصلی ایجاد ارزش در سازمان و به عنوان مزیت رقابتی مطرح است. در چنین شرایطی حفظ نیروی انسانی و ایجاد انگیزه در جهت افزایش روز افزون بهره وری در کار با استفاده از مکانیسم های مختلف از جمله پاداش از اهم وظایف هر سازمان است. در این پایان نامه سعی می شود با ارائه مفهوم پاداش و انواع آن و سیستمهای مختلف پاداش ومبانی اعطاء پاداش ومدیریت پاداش گامی درجهت اشنایی با این کارکرد مهم برداشته شود.
انسان قبل ازهر عمل آگاهانه ای منظور و مقصودی دارد بر آورده شدن این منظور پاداش است که فرد در مقابل انجام آن دریافت می کند. انسان بطور طبیعی از انجام هر عملی نوعی حصول به نتیجه ای مثبت را انتظار دارد که همان پاداش نامیده می شود و انگیزه ی اصلی فعالیتهای آدمی است.
در سازمان نیز که پیکره ی اصلی آن را انسانها تشکیل می دهند برای ایجاد انگیزه جهت حصول به بهره وری بالاتر باید به این نیاز اصلی کارکنان توجه نمود. وجود سیستم پاداش مهمترین بعد افزایش بهره وری در هر سازمان است. و بدون وجود پاداش هیچ سازمانی امکان ادامه حیات نخواهد داشت. حقوق دستمزدی که فرد در پایان هر ماه دریافت می کند...


فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1مقدمه
1-2بیان مسئله
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق
1-4 مدل تحقیق
1-5 اهداف تحقیق
1-5-1 اهداف کلی
1-5-2 اهداف جزئی
1-6 فرضیه های تحقیق
1-6-1 فرضیه اصلی
1-6-2 فرضیه های فرعی
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
تعریف نظری و عملیاتی واژه ها
پاداش:
انگیزش:
بخش اول: پاداش
2-1مقدمه
2-2مفهوم شناسی و اهمیت پاداش
2-3 انواع پاداش
2-4 سیستم های پاداش
2-5 مدیریت پاداش
2-6 طراحی استراتژی های مدیریت پاداش
2-7 معیارهای پاداش
بخش دوم: انگیزش
2-8 مقدمه
2-9 نقش عوامل فردی در تمایل به ترک شغل
2-10 نقش تعهد سازمانی در تمایل به ترک شغل
2-11 نقش خشنودی شغلی در تمایل به ترک شغل
2-12 نقش فشارهای روانی ناشی از محیط کار در تمایل به ترک شغل
2-13 نقش تناسب بین ارزشهای فردی و سازمانی در تمایل به ترک شغل
2-14 نقش عدالت سازمانی در تمایل به ترک شغل
2-15 سه هدف کلیدی افراد در کار
2-16 آنچه مدیران به تنهایی می توانند انجام دهند
2-16-1موفقیت
2-16-2 برابری
2-16-3همراهی و رفاقت
2-17 چگونه مدیریت بی انگیزه می کند
بخش سوم: پیشینه تحقیقات
تحقیقات خارجی
تحقیقات داخلی
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه
3-2 روش تحقیق
3-3 جامعه آماری و حجم نمونه مورد تحقیق
3-3-1 قلمرو موضوعی
3-3-2 قلمرو زمانی
3-3-3 قلمرو مکانی
3-3 نمونه و نمونه گیری
3-4 بر آورد حجم نمونه
3-5 معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات
3-5-1 مصاحبه
3-5-2 پرسشنامه
3-5-2-1 معرفی پرسشنامه
2-2-6-3 چگونگی طراحی نهایی پرسشنامه
3-6 روایی (Validity ) و پایانی ( Reliability )
3-6-1 روایی / اعتبار
3-6-2 پایایی
3-7 خلاصه فصل
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه
4-2 پردازش داه ها
4-3 تجزیه و تحلیل داده ها
4-4 روش های جمع آوری اطلاعات
4-5 پردازش و تفسیر داده ها
4-5-1 کنترل کیفیت داده ها
4-5-2 تفکیک داده ها
4-5-3 پردازش داده ها
4-6 مشاهده
4-7 مصاحبه
4-8 پرسشنامه
4-9 طبقه بندی بر اساس ماهیت پرسشنامه
4-9-1 پرسشنامه باز
4-9-2 پرسشنامه بسته
4-10 تجزیه و تحلیل داده ها
جدول مورگان
4-11 تجزیه و تحلیل آماری
فرضیه اول
فرضیه دوم
فرضیه سوم
فرضیه چهارم
فرضیه پنجم
فرضیه ششم
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه
5-2 گردآوری داده ها
5-3نتیجه گیری
5-4 پیشنهادات
5-4-1 پیشنهادات برای تحقیقات بعدی
5-5 محدودیتها
5-5-1محدودیت تحقیق 



تحقیق علاقه مند کردن دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی

تحقیق علاقه مند کردن دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی

تحقیق علاقه مند کردن دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی

مقدمه
مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که مبینی(1380) به نقل از  ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده ی اراده ی انسان و نشان دهنده¬ی سیر عقل و برهان و هم¬چنین بیان کننده¬ی میزان علاقه¬ی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه¬ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود( مبینی،1380،ص15).
با توجه به مطالب یاد شده، آشکار می‌گردد که نقش و جایگاه درس ریاضی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است. اما سؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا عده¬ی کمی از دانش‌آموزان به درس ریاضی علاقه مند می باشند؟ چرا نتایج ارزش یابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟ چرا بعضی از دانش‌آموزان در زنگ ریاضی دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند؟ چرا بعضی از آموزگاران در تدریس این درس موفقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامی‌ها چیست و عوامل آن کدامند؟

برخی از پژوهشگران، هم چون عزیزخانی(1388) در اقدام پژوهی که با عنوان «چگونه توانستم با ایجاد محیطی شاد و فعال میزان یادگیری دانش‌آموزان کلاس سوم مدرسه شهیدین فاطمی را در درس ریاضی افزایش دهم؟ » انجام داده بود، با استفاده از روش‌های گوناگون تحقیق ، به این نتیجه رسید که می‌توان با ایجاد محیط شاد و افزایش نشاط در دانش‌آموزان، میزان علاقه‌مندی آنان را در درس ریاضی افزایش داد.
بی¬شک، مهم ترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس ریاضی ، نقش بسزایی دارد، مربوط به روش[1] آنان در علاقه مند کردن دانش‌آموزان به درس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان می‌باشد.
بر این اساس، عنوان اقدام پژوهی حاضر این است: « راه کارهای افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی  به درس ریاضی » و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانش‌آموزان یاد شده نسبت به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفت فراگیران در آزمون های مداد-کاغذی درس مورد نظر می باشد.
از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان دبستان میثم به درس ریاضی، میزان مهارت آنان را نیز در انجام آزمون‌های عملکردی و فعالیت‌های خارج از مدرسه، ارتقا بخشد. هم چنین سعی بر آن داشت تا میزان کاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایش داده، و به دلیل تلفیق درس یادشده با سایر دروس، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری درس¬های دیگر (فارسی، علوم، هنر و غیره) را نیز امکان پذیر سازد.

فهرست مطالب                                                                                             
مقدمه
بیان مسأله
اهداف تحقیق
توصیف وضع موجود
الف. شاخص های کیفی وضع موجود 
ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود
گردآوری داده‌هاجهت شناسایی
گردآوری داده ها جهت ارائه راه حل ها
ادبیات موضوع
الف:پیشینه نظری 
ب. پیشینه عملی
راه حل‌های پیشنهادی
انتخاب راه حل‌ها 
اجرای راه حل های انتخابی
نتایج حاصل از انجام پژوهش حاضر
پیشنهاد‌ها و راه کارها 
فهرست منابع ومآخذ

جهت دانلود رایگان فایل PDF تحقیق علاقه مند کردن دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی روی لینک زیر کلیک کنید