پیچک فایل

سیما فایل دانلود مقاله گزارش کارآموزی پروژه نمونه سوال

پیچک فایل

سیما فایل دانلود مقاله گزارش کارآموزی پروژه نمونه سوال

دانلود پاورپوینت نظریه مراجع محوری کارل راجرز

دانلود پاورپوینت نظریه مراجع محوری کارل راجرز

دانلود پاورپوینت نظریه مراجع محوری کارل راجرز

دانلود پاورپوینت نظریه مراجع محوری کارل راجرز

 

اسلاید 1

مقدمه :
 بنا به نظر آبرامام مزلو ،  روان شناسی انسانی نیروی سومی را در گستره روان شناسی آمریکا تشکیل می دهد . دو نیروی دیگر عبارتند از روانکاوی و رفتارگرایی . راجرز را می توان بخش مهمی از این «نیروی سوم» محسوب داشت . راجرز معتقد بود که انسان در اصل دارای جوهره و ماهیتی مثبت است و هیچ چیز منفی یا شومی ذاتی او نیست.مجموع چنین به نظر می رسد که دیدگاه راجرز در اصل دیدگاهی انسان گرایانه است .

 

اسلاید2

 

شرح حال کارل راجرز :
 کارل راجرز در هشتم ژانویه سال 1902 میلادی در غرب آمریکا متولد شد . ابتدا در کارل راجرز در ه.  رشته کشاورزی و بعد با تغییر رشته به یادگیری مسائل دینی روی آورد ، بعدا به روانشناسی علاقمند گشت و در سال  1928   موفق به اخذ فوق لیسانس از دانشگاه کلمبیا شد ودکترای خود را نیز در  1931  از همان دانشگاه در رشته روانشناسی بالینی گرفت . در طی دوره انترنی به مطالعه عقاید فروید پرداخت . در سال 1928 تا 1938 به عنوان روانشناس مرکز مطالعه و راهنمایی کودک در نیویورک به کار مشغول شد و در همین مکان بود که اولین پایه های فکری اش در زمینه درمان مراجع محوری نصج  گرفت در 1940 به سمت استاد روانشناسی بالینی دانشگاه ایالتی اوهایو تعیین شد.

 

اسلاید 3


برخی خصایص و ویژگی های شخص درمانگر مهمتر از آموزش حرفه ای درمانگر و دیدگاه نظری و فنون است . درمانگرانی که این خصایص را دارند موفق و موثرتر خواهند بود .
 این خصایص چه هستند ؟
 1-گرم بودن بدون پاسخدهی
توجه مثبت نامشروط ، بها دادن ، پذیرش ، احترام ، توجه یا حتی عشق بدون مالکیت (راجرز ، 1965) . توجه از این جهت می تواند درمانبخش باشد که اعتماد ساز است و در مراجع ایجاد انگیزه می کند . مراجعان در برابر کسی که به آنها توجه می کند بیشتر احتمال دارد خود افشایی کنند .
 2- درک همدلانه معانی درک همدلانه  
الف : مشارکت هیجانی دو انسان
ب : گرم بودن ، توجه ، نگرانی ، نشان دادن توجه
ج : در درمان مراجع محور ، درک نقطه نظر دیگران

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.